onsdag 1 februari 2012

Semester i Italien

I går åkte vi  Sella runt, det innebär att man åker runt hela bergsmassivet efter en utstakad bana.  Som vi  bor i byn S:t Christina byn före den mer kända byn Val Gardena så startade vi dagen med herrarnas störtloppsbacke.  Jag som får kämpa mig ner i så branta backar får kramp i fötterna. Turen tog 4,5 timmar med ett matstopp i Arabba. En av de sista backarna på turen var en mycket svart backe med blåis, där jag tog halva backen på rumpan samtidigt som jag talade om för min man hur mycket jag hatade honom. Det får han alltid höra när han har lurat upp mig i backar som jag ej tycker jag behärskar. Trötta och frusna kom vi tillbaka till hotellet . Det hade givetvis börjat snöa så sista backarna var tunga att åka.
Efter en stund i hotellets Spa blev det middag och sen sängen.

Lufttorkat nötkött med olivolja,parmesan och ruccola.
Pasta Carbonara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar