tisdag 6 mars 2012

Matbröd

Efter som det är lugnt på Gästis för tillfället kunde jag åka hem tidigare i dag. Det är härligt att få några extra timmar hemma. Hade lovat barnen att baka rågkakor, ett lite grövre bröd som min mamma (barnens mormor) bakar.  Ett bröd som jag och mina syskon har ätit under hela vår uppväxt.
När jag står och knådar degen tänker jag på hur det var när jag och mina syskon var barn. Vår mamma har alltid bakat bröd och jag kommer ihåg hur avundsjuk man var på kompisar som fick äta Skogaholmslimpa. I dag förstår man hur lyckligt lottad man faktiskt var. Tur att man blir klokare med åren. Jag är samtidigt glad att barnen uppskattar när mormor kommer med nybakat bröd.

Som mamma inte är helt okej för tillfället känns det roligt att jag kan ta med mig lite nybakat bröd i morgon när jag och min syster ska hälsa på.










Medans  brödet jäste bakade jag  nya muffins,  denna gång med blåbärsfyllning.
















Letade även fram ett gammalt recept på matmuffins fyllda med pepparsalami, lök och fetaost.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar