lördag 28 april 2012

Efter en kväll med fredagsjobb på Gästis och en natt med för lite sömn kände jag mig som en zombie när jag vaknade och  klockan visade 08.15 på lördagmorgon.
Men efter en snabb promenad med hunden och morgonfika i sängen var  jag redo för en ny dag!

Hade hoppats på en dag i solstolen med ett glas mousserat vin, men inte! Sol(fan) gick i moln även denna dag! I stället fick jag mer tid för dagens middagen..
Efter en timme i affären med en man (Thord) som svarade " Jag vet inte" på alla frågor som gällde helgens mat, kom vi fram till att grilla både tigerräkor och Entrecoté till lördagens middag.


Marinerade tigerräkor grillade och serverad med avocado och en sötsur taisås.












Grillad Entrecoté med rökikg pepparsås samt kryddsmör och potatisbakelse.



Riv potatis grovt blanda med lök, vitlök. Krydda med salt och peppar.
Stek på medelvärme tills potatisen är mjuk..

Denna rätt smaksätter jag olika varje gång. Denna gång använde jag soltorkade tomater och en burk Philadelphiaost vitlök & örter.







Potatisbakelse färdig för ugnen.

Viktigt att potatisen har kallnat innan den rullas in smördegen.
Går utmärkt att frysa i portionsbitar.










Grillad Entrecoté serverad med kryddsmör och pepparsås med smak av rökig whiskey samt potatisbakelse.











Ni får gärna kommentera mina inlägg
Trevlig helg!
Monika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar