torsdag 4 juli 2013

Brödkrutonger

Lite pyssel i köket varvat med lite jobb på kontoret så har min morgon sätt ut. Jag hade lite gammalt bröd kvar som jag gjorde krutonger av.  Oftast kanske man använder krutonger i  Ceasar sallad, men jag tycker krutonger är gott att servera även till en vanlig sallad. Har ni barn som inte är så förtjusta i sallad? Prova att toppa salladen med krutonger, det brukar barn gilla. Våra barn har i alla fall gjort det.



















Brödkrutonger
Bröd gärna olika sorter
olivolja
Italiensk salladskrydda
Vitlökspulver
 
Tärna brödet, blanda med olivolja och kryddor.
Rosta i ugnen på 160 gr varmluft tills de känns torra/rostade.
Förvara i tätslutande burk.
 
Servera till sallad!
med någon god dressing.

















Sallad
Olika sorters sallad
Tomat
Gurka
Rädisor
Majs
Jordgubbar
 
Nu hade jag tänkt ta med hunden till skogen och se
om vi kunde hitta några kantareller.
 
Önskar alla en bra dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar