onsdag 17 juli 2013

Korv i ugn

Har ni smakat Lithells nya korvar?
De har lanserat en ny serie korvar med en högre köttmängd och lite roliga kryddningar. Jag eller jag kanske ska säga vi, för både min man och jag är väldigt förtjusta i korv. Vi kallar det, vår nödlösning! Inte så att jag lagar korv och serverar till middag för det händer väldigt sällan. Det är mer när man är på resande fot och inte orkar gå in och äta på något väghak, utan man stannar och tar en korv på en mack. Det är nödlösning!

Men igår blev det korv till middag!

 
 4 port
 
2 pkt. Lithells korv eller
frukost/stekkorv, falukorv.
1 gul lök
smör
2 msk bostongurka
2 msk chilisås
2 msk senap
ca 1 dl riven ost
  • Skala och hacka löken.
  • Stek löken gyllenbrun i smör
    krydda med salt och peppar.
  • Rör i hop övriga ingredienser
  • Tillsätt den stekta löken.
  • Snitta korven och fyll den med röran.
  • Gratinera i ugn på 200 gr ca 15 min eller
    tills korven är klar. Tiden varierar beroende
    på val av korv.
Jag tycker korv smakar bäst till potatismos, men som det är färsk potatis
tider, fick det bli stuvade makaroner.
 
Vi har också grillat dessa korvar, det var supergott!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar