fredag 19 juli 2013

Ostpaj med smörstekta kantareller.

Vaknade upp till ännu en sommardag, men varför blåser det hela tiden?
Morgonen har jag använt till lite pyssel i köket, förberett lite lunch. Tänkte även baka muffins, men det stannade vid tanken.

Igår hade vi barn på bad och mat.
Maten var redan förbeställd från köket Hagbacken.
De lämnar ofta önskemål på vad vi ska äta. Mat som var "dölänge" sen vi åt och
som är jättegott!!

Igår var det Fiskgryta med citronaioli som var beställt...
Receptet på fiskgrytan finns på  bloggen. (söndag 19 maj 2013)
Mina barn var väldigt skeptiska till fiskgrytan när jag serverade den första gången men nu finns den med på önskemenyn bland andra favoriter.

Jag gjorde även små ostpajer utav smördeg som jag serverade med smörstekta kantareller.
Smördeg är en fantastisk uppfinning, det går att använda både till förrätter, varmrätter och desserter.

 
 
 

Även receptet på ostpajerna finns på bloggen sen tidigare.
(Samma dag som fiskgrytan) Ostpaj är en bra förrätt, för man kan variera
med olika tillbehör. Och den går att servera både varm och kall/ljummen.
 
När barnen hade åkt hem, avslutade vi kvällen med ett dopp i poolen
i den ljumma sommarkvällen..
 





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar