söndag 15 september 2013

Matlådemat!

Denna vecka har jag åkt tåg! Det händer inte så ofta, jag undrar varför, egentligen är det ett ganska bekvämt sätt att färdas, framför allt om man ska åka långt. Men mitt problem är att jag lätt blir åksjuk och det gäller även när jag åker tåg, men med en åksjuketablett i magen funkar det.

Helgen har jag tillbringat i  Jönköping med jobb. Åter dags att äta mat som någon annan har lagat. Tyvärr var gårdagens middag ett riktigt bottennapp. Jag förstår inte hur man kan få en hamburgare så smaklös som den jag åt i går. Den var ändå gjord av högrevsfärs, men de hade glömt salt och peppar. Hamburgaren var toppad med mozzarellaost, Vilken smaksensation! Och inte tala om pommes/stipsen. Potatisen var i storlek som om den var riven på den grova sidan på ett rivjärn och sedan friterade.. Vilket innebar att de var svampiga och bara smakade fett!!

Hur svårt är det att laga bra mat?

Dagens middag blev lasagne i plastlåda, betydligt billigare och mycket godare en gårdagens middag. Numera har jag både bestick ett vinglas i resväskan. Den moderna karriärs kvinnan..

Jag tycker lasagne är bra matlådemat. Viktigt att man inte har snålat på vätskan och köttfärsen när man tillagat den. En torr lasagne blir den ännu torrare när den värms.


























Några timmar framför TV:n innan det är dags för John Blund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar