lördag 5 oktober 2013

Lunch på stan

Oj,oj vad tiden rinner iväg, jag har inte haft tid att blogga.
Jag har inte lagat så mycket mat heller denna vecka. Denna vecka har det varit mycket jobb och har jag varit hemma så har mannen jobbat. Vi har fortsatt på samma tema i helgen så här sitter jag nu, ensam framför TV:n med datorn i knät.

Vår diskmaskin bestämde sig för att sluta fungera för fjorton dagar sen, lagom till familjens kräftskiva, vilket innebär att vi just nu handdiskar. Mycket disk det blir det när man lagar mat. När vi renoverade köket för några år sedan bytte vi ut diskbänken mot träbänkar och en diskho. Inte det ultimata när man ska handdiska, vattnet rinner åt alla håll och jag har redan krossat två vinglas..

Det blev ingen matlagning idag heller, har tillbringat några timmar på stan med shopping tillsammans med en av töserna, vi avslutade med en god lunch innan vi skildes.



Nu är det slutspurten på körslaget.
Önskar er alla en skön söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar