söndag 2 februari 2014

Ugnsbakad Röding med skagensås

Nu är snart även denna helg till ända, tänk så fort det går. Man vill hinna med så mycket samtidigt som man vill umgås med barnen.

Lördag var det den årliga Whiskeymässan för grabbarna i familjen medans vi tjejer  shoppade på stan för att sedan träffa de "lätt" berusade grabbarna för en gemensam middag.
Det är alltid roligt på våra familjemiddagar, mycket skratt och mycket prat i munnen på varandra. Men det är väl så det ska vara.

Idag har vi mest slappat, Thord ska jobba ikväll med en stor transport och jag har lovat följa med som sällskap. Vilket betyder att jag sitter inlindad i en filt bredvid och halvsover..

Har börjat renst frysen på lite mat, det är lätt att det blir liggande för länge. Hittade en röding som jag tog upp. Den ugnsbakade på 150 g till den hade en  innertemparatur på  ca 50 g.
Serverade fisken med Skagensås, smörslungade sockerärtor och duchesspotatis


Smarrigt blev det!















Fisken kryddade jag med salt, peppar och färskpressad citron.
Recept på Skagensås kommer under morgondagen.

Nu ska jag lägga mig och slumra en stund..
Trevlig kväll!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar