söndag 23 mars 2014

Ravioli fylld med gorgonzola ost, päron och valnötter

Den gångna veckan har varit lite stormig. Min resa i Sveriges mästerkock tar slut samtidigt som jag blir tillfrågad av Martin E-Type Eriksson om jag vill samarbeta med honom i hans kommande projekt.
Vart det leder får tiden utvisa...

Pasta!
I fredags gjorde jag ravioli fylld med gorgonzola ost,
päron och valnötter.

















Tycker själv att de blev riktigt snygga.

Serverade raviolin med brynt smör, smulor av rökt sidfläsk, riven parmesanost
 och ruccola sallad.


















Gott!!
Recept kommer...

Önskar er en skön söndag.

3 kommentarer:

  1. Hej Monika. Har du möjligtvis receptet på denna goda maträtt? Jag är så sugen på att prova göra den själv :) Smakade något liknande när jag var i Tallin i helgen och det var så fantastiskt gott! Just att ha valnötter och päron i Tortellini. Det låg i en gorgonzolasås, men det var nog även ost i pastan. Mums! Mvh/ Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Camilla
      Tyvärr har jag inget recept på pastarätten. Jag har lagat den några gånger men tycker inte jag hittar balansen med gorgonzolan ihop med päronen. Päronen försvann liksom. Ska göra ett nytt försök.

      Radera
    2. I Italien brukar man ha mascarpone/ricotta och päron. Gorgonzola är för skarp (tar ju nästan alltid över smaken i alla rätter)

      Radera