söndag 25 september 2016

Omelett

Jag älskar omelett!
Tyvärr är inte min man lika förtjust i det. Under våra tre veckor i USA i våras åt jag omelett typ varannan dag till frukost.
Omelett är också superbra lunchmat, bara att slänga i vad man hittar i kylskåpet. Omelett gör man ofta på spisen men jag brukar ställa in stekpannan ca 5-6 minuter i ugnen istället. Jag har använt bacon i det här receptet, vill man ha en nyttigare omelett kan man använda skinka istället.

2-3 portioner
Ugn 225 grader

4 ägg
4 msk vatten
½-1 pkt bacon
½ lök
2-3 kokta potatisar.
Riven ost
salt
peppar






Tärna ner baconet och stek knaprigt på medelvärme.
Skiva löken, tärna potatisen, låt steka med i pannan.
Vispa ihop ägg och vatten, krydda med salt och peppar.
Häll smeten i pannan, rör lätt med en gaffel.
Strö över riven ost.
Grädda i ugnen ca 5-6 min.
Servera omeletten med en sallad.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar